MasterChef Italia har 1,5 millioner seere, og vier neste uke et helt program til Lofoten

Sist sommer var MasterChef Italia i Lofoten og spilte inn et matprogram til sesongen som nå er i gang. Programmet sendes kommende uke, og det er forventet at halvannen million matglade italienere får det med seg.

– At Norge spiller en av hovedrollene i en episode av MasterChef Italia gir oss fantastisk synlighet i det italienske markedet. Norge får vist seg fram som en matdestinasjon både i Italia og for seere som følger programmet i andre land, sier reiselivsdirektør Bente Holm i Innovasjon Norge.

Større enn fotball

Lofoten-programmet er bare ett av to programmer den populære produksjonen har gjort utenlands denne sesongen.


NATUR: Den vakre Lofot-naturen har en sentral rolle i det italienske programmet. Bente Holm i Innovasjon Norge karakteriser TV-produksjonen som en unik mulighet til å promotere Lofoten og Nord-Norge. Foto: MasterChef Italia Vis mer

Suksessen til MasterChef skal visstnok være en av årsakene til at mat nå er et større samtaletema enn fotball i Italia, og programkonseptet er så populært at for 2018 er det aktuelt å eksportere de italienske seriene.

Forlovelsesbildet fra Lofoten hylles i hele verden: - Det er det vakreste sted på jord

– Vi ser på denne gjesteopptreden som en unik mulighet for både Nordland, Lofoten, Norge og norsk tørrfiskfisk. Gjennom programmet får vi markedsført turisme, kultur og mat til et bredt publikum, sier Holm.

Dugnad

Organiseringen og realiseringen av MasterChef i Lofoten er et samarbeid mellom Innovasjon Norge, NordNorsk Reiseliv, Norges Sjømatråd, Nordland Fylkeskommunen, og Tørrfisk fra Lofoten.

– Det har vært gjort en skikkelig dugnad for å realisere episoden i Lofoten, sier Bente Holm.

Joseph og Jia reiste 1000 mil for å ta bryllupsbildene sine i norsk natur
Share Button

Legg igjen en kommentar