Rederiet bak verdens største cruise-skip bruker Sophie Elise og andre norske bloggere for å nå unge kunder

Verdens største cruiseskip, «Symphony of the Seas», begynner ifølge rederiet RCL å fylles opp for sommeren.

Royal Caribbean, som er rederiet bak kjempe-cruiseren «Symphony of the Seas» – med 17 dekk og plass til over 6000 passasjerer – bruker bloggere aktivt i sin markedsføring.

– Vi har benyttet oss av influencere i 4-5 år nå, og ser at det gir gode resultater, sier rederiets PR & Marketing Executive for Norden, Sølvi Nyhus Amundsen til Dagbladet.

PÅ CRUISE: I mars var Sophie Elise passsjer på verdens største cruiseskip, og blogget om det. Faksimile: sophielise.blogg.no
PÅ CRUISE: I mars var Sophie Elise passsjer på verdens største cruiseskip, og blogget om det. Faksimile: sophielise.blogg.no Vis mer

Under jomfruturen fra Malaga til Barcelona i mars, var Sophie Elise Steen Isachsen blant passasjerene, og forrige uke var bloggerne Ida Wulff og Kristina Andersen invitert med på et Middelhavs-cruise. Også sist vinter var Sophie Elise «på jobb» for rederiet. Da i Karibien.

Alle tre har lagt ut flere innlegg på bloggene sine fra cruisene de var med på.

Følgerne av de aktuelle bloggene får oppgitt en rabattkode som gir de ti prosent prisavslag ved bestilling av cruise.

– Vi benytter oss av denne kanalen fordi vi har sett at den har god effekt. Jeg legger ikke skjul på at vi har solgt mange cruise på denne måten, sier Nyhus Amundsen.

Viktig kundegruppe

– Men like viktig er det at vi når en kundegruppe vi ikke så lett har hatt tilgang til tidligere, yngre mennesker mellom 20 og 32 år. Dette er en gruppe som er svært viktig for oss, ikke minst med tanke på deres framtidige ferievalg.

– For oss er det viktig å vise at cruise ikke bare er for barnefamilier, par eller eldre. Og når disse jentene er på våre cruise, og virkelig går god for dem i tekstene og bildene de legger ut på bloggene sine, er det viktig – og god markedsføring for oss, sier Nyhus Amundsen.

– De er med på å vise at cruise er et spennende feriealternativ, også for unge mennesker.

Leverer godt

«Symphony of the Seas» går på ukeslange cruise i Middelhavet i hele sommer. Sent i høst flytter båten til basen i Miami, og vil frakte cruise-passasjerer rundt i Karibien.

Stadig flere vil på cruise. Men næringa slåss fortsatt mot inngrodde fordommer

– Vi er svært fornøyd med billettsalget så langt, både til sommer- og vintersesongen. Stadig flere nordmenn får øynene opp for denne ferieformen, sier Sølvi Nyhus Amundsen.

– Hvor stor del av æren skal bloggerne ha for det?

– Det skal jeg ikke ha sagt noe spesifikt om. Vi er veldig fornøyde med vårt samarbeid med influencers. De leverer godt.

– Men samtidig er dette bare en liten del av vår helhetlige markedsføring, sier Sølvi Nyhus Amundsen.

Verdens største cruiseskip har seilt for første gang - familiesuiten gikk for 680 000 kroner i juleferien
Share Button

Legg igjen en kommentar